АКТУАЛЬНІ НОВИНИ

Інструкція по експлуатації

Для заливки та роботи батарей застосовується електроліт – розчин сірчаної кислоти (ДСТУ 667) в дистильованій воді (ДСТУ 6709). Для кліматичних умов України вибирається значення густини електроліту 1,27 г/см3.

  1. 1. Підготовка акумуляторної батареї до роботи.
  2. 1.1. Якщо батарея постачається сухозарядженою, то перед заливкою електроліту необхідно вигвинтити пробки і, в залежності від інструкції, зрізати відступи на них, видалити герметизуючі плівки чи диски. В батареї з центральним газовідводом необхідно видалити пробку-заглушку біля позитивного полюсного виводу та вмонтувати кутовий штуцер з газовідвідною трубкою, повернувши його донизу.
  3. 1.2. Потрібно залити в сухозаряджену батарею електроліт густиною 1,27 г/см3.
  4. 1.3. Рівень електроліту, який Ви заливаєте, повинен перевищувати верхній край сепараторів на 1-1,5 см (тобто, знаходитись в межах позначок minmax на корпусі).
  5. 1.4. Для всіх сухозаряджених батарей (після заливки електролітом та охолоджуванні протягом 4-х годин) необхідно перевірити густину електроліту. Якщо вона знизилась не більш ніж на 0,03 г/см3 відносно густини електроліту, який був залитий, а значення густини в кожному з шести елементів батареї коливаються не більш ніж на 0,01 г/см3, то батарея готова до експлуатації. В іншому разі батарею слід зарядити згідно п. 1.7.
  6. 1.5. У випадку придбання батареї, яка була залита електролітом і має можливість перевірки його рівня, перед встановленням на транспортний засіб чи на зберігання, слід перевірити густину електроліту в батареї. Якщо густина електроліту менша, ніж 1,25 г/см3 чи значення густини в елементах батареї відрізняються більш, ніж на 0,01 г/см3, то батарею необхідно зарядити згідно п. 1.7.
  7. 1.6. Якщо батарея має вмонтований гідрометр на верхній кришці, то можна легко та швидко визначити ступінь зарядженості батареї по кольору індикатора; зелений – нормальна зарядженість, чорний – розряджена, необхідна підзарядка, світлий – батарею потрібно замінити.
  8. 1.7. Зарядження батареї слід проводити в добре провітрюваному приміщені штатними зарядними пристроями, суворо дотримуючись інструкції використання таких зарядних пристроїв.
  9. Отримуємо значення струму в амперах. Батарея заряджається цим струмом протягом 4-5 годин.

 

  1. При сильному газоутворенні зарядження батареї треба припинити. При підзарядці температура електроліту не повинна перевищувати 400 С. Глибоко розряджена батарея потребує більшого часу підзарядження. По закінченні зарядження необхідно перевірити рівень і густину електроліту.

 

В АКУМУЛЯТОРНУ БАТАРЕЮ ДЛЯ ПІДТРИМКИ НОРМАЛЬНОГО РІВНЯ ЕЛЕКТРОЛІТУ ЗАЛИВАЄТЬСЯ ВИКЛЮЧНО ДИСТИЛЬОВАНА ВОДА.

1.8. В ПРОЦЕСІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ АКУМУЛЯТОРНОЇ БАТАРЕЇ КОРИСТУВАЧ ПОВИНЕН ЗДІЙСНЮВАТИ ВИМУШЕНЕ ЗАРЯДЖЕННЯ І ПІДЗАРЯДЖЕННЯ САМОСТІЙНО (2рази на рік – на весні та в осени).

  1. 2. Експлуатація та технічне обслуговування батареї.
  2. 2.1.  Батарею слід утримувати в чистоті (протирати ганчіркою, змоченою в 10% розчині нашатирного спирту чи соди).
  3. 2.2. Батарея повинна бути закріплена на транспортному засобі відповідно до вказівок з експлуатації автомобіля. Ненадійне кріплення батареї призводить до її механічного пошкодження, передчасного руйнування електродів та короткими замиканнями.
  4. 2.3. Клеми підвідних проводів повинні бути зачищені та змазані тонким шаром технічного вазеліну.
  5. 2.4. Запуск двигуна відбувається при вижатому зчепленні тривалістю не більш, ніж 5-7 секунд з перервою між пусками не менше хвилини. Якщо після п’яти спроб двигун не запрацював, то батарею слід зарядити, систему пуску двигуна – перевірити. Порушення правил запуску двигуна (багаторазові, тривалі спроби запуску) призводить до глибокого розряду батареї, сульфітації, руйнуванню електродів та виходу з ладу.
  6. 2.5. НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ НЕДОЗАРЯДЖЕННЯ ЧИ ПЕРЕЗАРЯДЖЕННЯ БАТАРЕЇ. Напруга підзарядження від генератора повинна відповідати інструкції на транспортний засіб.
  7. 2.6. НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ЕКСПЛУАТАЦІЯ БАТАРЕЇ З РІВНЕМ ЕЛЕКТРОЛІТУ НИЖЧЕ НОРМИ. При експлуатації обслуговуємої батареї не рідше одного разу на місяць необхідно перевіряти рівень електроліту, підтримувати його в заданих межах, доливаючи дистильовану воду. Доливка електролітом не допускається. В холодну пору року потрібно доливати дистильовану воду при працюючому двигуні.
  8. 2.7. Батарею слід підтримувати в зарядженому стані, особливо при тривалому зберіганні. Не рідше одного разу на місяць перевіряти густину електроліту. При зменшенні густини на 0.04 г/см3 і більше батарею слід зарядити згідно п.1.7. НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ЕКСПЛУАТАЦІЯ РОЗРЯДЖЕНОЇ БАТАРЕЇ, в якій густина електроліту зменшилась більш ніж на 0.04 г/см3. Це призводить до сульфітації та виходу батареї з ладу, а при низьких температурах – до замерзання електроліту та руйнуванню батареї.

НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ЗБЕРІГАННЯ БАТАРЕЇ З РІВНЕМ ЕЛЕКТРОЛІТУ НИЖЧЕ НОРМИ, НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ЗБЕРІГАННЯ РОЗРЯДЖЕНОЇ БАТАРЕЇ.

  1. 3. Заходи безпеки.
  2. 3.1. УВАГА! Під час роботи акумуляторна батарея виділяє водень! Суміш водню з киснем вибухонебезпечна!
  3. КАТЕГОРИЧНО ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ: палити поруч з батареєю, користуватися відкритим вогнем, допускати іскроутворення, в т.ч. замикати її полюсні виводи.
  4. 3.2. Роботи, пов’язані з приготуванням, заливкою та корекцією рівня і густини електроліту, рекомендується проводити на станціях технічного обслуговування.
  5. 3.3. ЕЛЕКТРОЛІТ – АГРЕСИВНА РІДИНА! При його попаданні на незахищені ділянки тіла негайно промийте їх водою та 10% розчином питної соди. При необхідності зверніться за медичною допомогою.
  6. 3.4. При експлуатації батареї з центральним газовідводом вихід газовідвідного каналу збоку біля негативного полюса повинен бути закритий пробкою-заглушкою, а не вихід біля позитивного полюса – вставлений кутовий штуцер з газовідвідною трубкою, повернутий вниз.
  7. 3.5. Приєднання та від’єднання батареї повинно здійснюватися при відключених користувачах струму, виключеному зарядному пристрої. При цьому спочатку приєднується позитивний полюс, а потім негативний.
  8. Від’єднання відбувається у зворотному порядку.
  9. 3.6. Клеми підвідних проводів повинні бути щільно зажаті на полюсних виводах батареї, а самі проводи розслаблені.
  10. 3.7. Щоб запобігти виходу з ладу електрообладнання автомобіля категорично забороняється від’єднувати батарею при працюючому двигуні.

 

Вас також може зацікавити